“Geenstijl”: het saaie, laffe, anonieme en voorspelbare platform van megalomane en anti-intellectuele na-apers. Het burgerlijke symbool van groepsconformisme en hypycrisie.

Plaats delict

Zo kom ik wel eens op “Geenstijl” door op de geur van rotting en bederf af te gaan. Een beetje ziekelijk, ik geef het toe. En op de plaats delict aangekomen verwonder ik me steeds weer. Ik verbaas me in hoge mate. Ik maak me vreselijk boos en ik erger me. Ik erger me aan de banaliteit, de vulgariteit, de stuitende egalitaire burgerlijkheid en de totale smakeloosheid van het semi-fascistoïde vulgus. Men ontbeert echtheid, authenticiteit. Men geeft met zijn zieke reacties aan te willen behoren tot een grote groep van volstrekt onbeschaafd rapaille. En dan maakt het blijkbaar helemaal niet uit of men hoog of laag opgeleid is. Men gaat, conform opvoeding en sociale omgeving, tekeer op een voor mij volstrekt oninvoelbare, uiterst primitieve, schofferende en anti-intellectuele wijze en maakt daarbij gebruik van een soort waanzinnige ons-kent-ons smurfentaal. Men schat zichzelf in als luis in de pels van de samenleving. Men ziet zichzelf als de voorhoede van een nieuwe trend. Maar volgens mij slaat men de plank ver mis. Ik heb begrepen dat velen die aldaar acteren zich de beschermers van het vrije woord achten. Wat ik lees gaat mijn voorstellingsvermogen te boven. Zij oordelen heel gunstig over hun eigen hardheid, onbeschoftheid en immoraliteit. Zij vinden de linkse kerk een ingeslapen, hypocriet zooitje. Zij steken de loftrompet over hun eigen humor, decadentie en hufterigheid. Kortom, zij vinden dat hun eigen stront lekker ruikt. “Geenstijl” is een volslagen nihilistisch platform. Een stuurloos en volslagen immoreel wrak drijvend op een gigantische oceaan van megalomanie, zelfverheerlijking en totale respectloosheid. “Geenstijl” past naadloos in de saaie negatieve burgerlijke moppercultuur van grijze en chronisch ontevreden moerasmannetjes. Overal tegenaan schoppen. Het redeloos en agressief gekwetter van droeve tot op het bot verwende twintigers en dertigers die anderen verwijten waar ze natuurlijk zelf helemaal geen schuld aan hebben. “Geenstijl”, proeve van een modieuze en superburgerlijke schijt-aan-alles-cultuur met deelnemers die uitblinken door gebrek aan redelijk verstand, kennis van de Nederlandse taal en normale fatsoenlijke wellevendheid. “Geenstijl”, roeptoeter van fascistoïde rechtse dwazen die van gekkigheid niet weten hoe provocerend en shockerend ze moeten zijn om maar zoveel mogelijk mensen te overtuigen van hun bourgeois-achtige miezemuizerige kleingeestigheid. Kortom: Vervelende, conformistische en anti-creatieve modevolgers. Bah!!!!!! Links of rechts, het zal mij allemaal een worst wezen, maar toon alsjeblieft een beetje humor, beschaving en fatsoen.

En wat me nog het meeste steekt is de laffe en anonieme wijze waarop de gemiddelde “Geenstijl”- blogger te keer gaat en altijd op de persoon speelt. Een misselijkmakend forum voor mensen “zonder stijl” en met een ziekelijke drang om anderen anoniem te beschimpen en te beschadigen.
Als dit het vrije woord moet zijn, is het wel heel erg droevig gesteld met dat vrije woord.
Het ergerlijke is dat veel intelligente en weldenkende mensen in de media en de politiek “aap wat heb je mooie jongen” speelt met dat sneue en burgerlijke janhagel. Alles voor de kijkcijfers en de stemmen.
Mij lijkt het wel dat er steeds minder mensen zijn met de wil om de samenleving van de positieve kant te bekijken. Mensen met positieve ideeën en praktische liefdevolle oplossingen.

En weet u wat ik nog het vervelendst van alles vind? Dat ik me voor de zoveelste keer laat meeslepen door mijn afkeer van al die onechte en negatieve zeurkousen. Dat ik mijn energie niet aanwend om een mooi gedicht te maken of een leuk verhaal te schrijven. Nee, ik moet zo nodig weer gaan zeuren over totaal niet interessante mensen.
Het lijkt me verstandig om bovenstaande voortaan nog eens goed te overwegen voordat ik weer begin met het spuien van mijn ongenoegen, want het staat als een paal boven water dat alle moeite die ik besteed aan dit soort rare en negatieve mensen totaal verspilde energie is.

22 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

22 Reacties op ““Geenstijl”: het saaie, laffe, anonieme en voorspelbare platform van megalomane en anti-intellectuele na-apers. Het burgerlijke symbool van groepsconformisme en hypycrisie.

  1. Na teruglezing voel ik de woede nog!!! De woede om het vernielen van zoveel kostbare dingen door zoveel ontevreden en verwende mensen. Maar ja, gedane zaken nemen in Nederland geen keer!!

  2. Ik heb per ongeluk, uit nieuwsgierigheid, op de “You like this”-knop geklikt. Ik vind mijn blog helemaal niet leuk!!! Ik vind het een vervelend stuk. Maar het zat me hoog. Ik moest het schrijven. Iemand moet dat zo nu en dan weer eens doen. Opdat wij niet vergeten.

  3. Peter Breedveld

    denk aan je rikketik opoe, straks schijt je je stoma nog vol…

    • Ik heb danig moeten lachen om deze kolderieke reactie. Ene zekere Peter Breedveld ( mij niet bekend) waarschuwt mij voor al te grote opwinding en noemt mij opoe. Hier dan toch even een “leermoment”: een opoe is van het vrouwelijke geslacht. En ik ben een klein kaal lawaaierig mannetje. Geen vrouwtje dus. Nu over de stoma. Een stoma is een buitenlichamelijk receptakel om ontlasting en urine op te vangen. De ontlasting en urine loopt er gewoon in. Er kan dus geen sprake zijn van “schijten”. “Schijten” geschiedt voornamelijk op basis van de menselijke wil en is een bewuste handeling (meestal). Het is jammer dat ik dus twee fouten heb moeten constateren in de overigens hilarische reactie. Heer Breedveld, u maakt nog een keer een paard aan het lachen!!

  4. fredvanderwal

    goed blog

  5. Gooi het er maar uit. Dat lucht op.
    Bagger daar.

  6. ik ben er 1 keer geweest, dat was toen het daar over het vkblog
    ging, had ik niet hoeven doen, werd er niet wijzer van
    of wel, de nieuwsgierigheid was acuut gedoofd

  7. Ik sluit me graag bij Reinjohn, Aad en Assyke aan.
    Verspilde energie, om daar nog eens te kijken.
    Aan één blik daar heb je meer dan genoeg negativiteit en platheid…

  8. @ reinjohn: het wordt allemaal duidelijk als je leest hoe de heer Bert Brussen, Geen stijl-topcollumnist, in het leven staat. Voor hem hoeft het allemaal niet, liefde is ‘gelul’, het ‘houdt gelukkig ook een keer op’ en van hem hadden zijn ouders hem niet op de wereld hoeven zetten, omdat het bestaan ‘ waardeloos en nietszeggend’ is. Geen wonder dat de enige prikkel die je nog hebt nihilistisch trappen tegen de buitenwereld is. Wat weer wordt bevestigd door zijn verhaal dat schoppen tegen de NRC-redactie niks meer aan is, omdat ze er daar zogezegd alleen maar om lachen. Geen Stijl is gesublimeerde verveling, zonde van de energie. A waste of internet-space….

  9. Ik heb geprobeerd een avatar te activeren. Kijken of het is gelukt. Ik hoop dat het nu wel werkt want vorige pogingen zijn jammerlijk gestrand op de zandbanken van mijn digitale onbenul.

  10. Leoplurodon

    Boredom is the root of all evil.

  11. fred van der wal

    Ben er een keer of twee geweest
    totaal debiel en ik kom er nooit meeer

  12. Linkshatert

    Geenstijl is voor mij een prima website.
    Een site die gehakt maakt van de linkse shit waar ons land al jaren aan ten onder gaat.
    Ik ben dolblij dat de site bestaat.
    Ik lees er elke dag op en zie dat mijn gedachten over de vuilheid en leugens van de Nederlandse politiek dagelijks worden bevestigd.
    Reinjohn, je bent een zieke linkse hufter.
    Niet meer niet minder.
    Ik hoop dat je gauw…. eikel.

    • Rare linkshatert,

      Als je je eigen woorden nog eens naleest, wat vind je er dan zelf van? Ik ga er van uit dat je erg jong bent, dat je een redelijke opleiding hebt gehad en dat je verschrikkelijk gefrustreerd bent geraakt. Misschien stam je wel uit een gezin waar liefde een verwaarloosbare factor was. Of misschien ben je een licht narcistische, gemankeerde en hevig in het leven teleurgestelde blanke vijftigplusser van het manlijke geslacht. Wie zal het zeggen.
      Een ding is zeker. Ik heb diep medelijden met iemand die zo door redeloze haat wordt gedreven. Die daardoor niet langer in staat is om een afgewogen en gezonde vorm van zelfreflectie te betrachten. En daardoor zeker niet iemand lijkt die ook wel eens om zichzelf wil lachen.
      Welaan, laat mij dan om jou lachen.
      Ik hoop dat je inziet dat jouw reactie de uitzonderlijk onbeschaafde en irrationele boodschap is van een beklagenswaardige en sneue persoon die alle anderen de schuld geeft van alle nare dingen die hem zijn overkomen, zonder daarbij kritisch zijn eigen rol in het geheel te willen bezien. Ook hoop ik dat voor jou ooit de tijd aanbreekt dat je weer van het leven kunt gaan genieten en dat je je geluk niet laat afhangen van het wel en wee van een linkse kerk. Uit ervaring door mij geput uit de omgang met mensen zoals jij weet ik dat het ontzettend moeilijk is om tot jou door te dringen zonder verbaal geweld te gebruiken. Dat is jammer. Het is sneu als je niet verder kunt komen dan de wereld op te delen in links en rechts. En nog één ding: meningen zijn geen wetenschappelijk getoetste feiten. Je moet niet in de sprookjes gaan geloven die anderen jou om hen moverende redenen vertellen. Ga toch eens zelf denken!!!!!!!!
      Het gaat er niet om of je links bent of rechts. Het gaat erom dat je in staat bent van je medemens te houden en dat heeft op zijn beurt weer doodgewoon met naastenliefde te maken. Misschien kun je jezelf daarbij nog wel iets voorstellen, ondanks je inmiddels gebleken redeloze kwaadaardigheid.

      NB. Ik hoop dat je gauw……….gaat inzien dat boosheid en onredelijkheid nooit kunnen leiden tot een gelukkig leven.

  13. Martijn

    En je ziet niet in dat je nu hetzelfde doet als alles wat je de GeenStijl mensen verwijt? Tomeloos je eigen ongezouten mening spuien, al het negatieve opblazen, geen aandacht besteden aan de positieve invloed.

    Sta er dan ook bij stil dat GeenStijl, al is het op hun eigen, voor jou wellicht onbekende en niet als prettig ervaren manier, jongeren stimuleert meer interesse te tonen voor zaken als politiek, maatschappelijke problemen, etc.

    Elke generatie heeft zijn eigen stem, waar de ouderen van zullen zeggen dat het puur kwaad is. GeenStijl pakt op haar eigen manier zaken aan, en ook al ben ik het op vele punten het volledig met je eens, het blijft zo dat veel mensen dagelijks hun portie ‘politiek’ hier mee krijgen, en dat is nog altijd beter dan een niks-generatie die zich alleen interesseert voor hun eigen beperkte leefwereldje.

    Verder geldt, zoals met zoveel dingen op het internet; als het je niet bevalt, dan kijk je toch gewoon niet?

  14. Beste Martijn,

    Bedankt voor je uitstekende inhoudelijke reactie. Mijn “scheldkanonnade” is geschreven in woede over het negatieve en nihilistische karakter van de reacties die je meestal op GeenStijl tegen komt. Die reacties hebben mijns inziens niet bijster veel te maken met een constructieve betrokkenheid bij het wereldgebeuren van de desbetreffende scribenten. Maar okay, misschien is het beter dan niets. Neemt niet weg dat ik me kapot erger aan de burgerlijke en conformistische afzeikcultuur op GeenStijl. Ik bemerk bij de mensen die dagelijks op GeenStijl menen te moeten acteren geen enkele maatschappelijke betrokkenheid. Wat ik wel bemerk is de onbeschofte wrede en uiterst onbeleefde handel en wandel van door de wol geverfde hooligans.
    Met de laatste zin van je reactie ben ik het helemaal eens. Maar Geenstijl stonk zo erg, dat ik, door nieuwsgierigheid gedreven, toch even moest kijken wat die stank nu precies veroorzaakte. Met bovenstaand gevolg dus!

  15. 123

    Zo waar, ik begeef me ook al sinds lange tijd niet meer op dat terrein. Het maakt me enorm boos als ik zie hoe sneu en discriminerend er bijv. wordt gereageerd op nieuws dat vrouwen het beter doen op de universiteit. De stukken die geschreven worden vind ik meevallen maar vooral het hersenloze volk dat op de feiten reageert stoort mij.

  16. Volledig eens met aetikel

    BAAS

  17. Chamuel

    Beste,
    er is nu eenmaal geen wet tegen het ‘klootzak’ kunnen zijn. En gelukkig maar zou ik zo zeggen. Een ieder heeft immers recht om zijn hart te luchten in een open en vrije samenleving. Zelfs als deze jou niet bevalt. Ik als onaangepaste politiek rechts georiënteerde autochtoon wordt iedere dag geconfronteerd met allerlei beledigingen, onbegrip, laster en andere semi discriminerende zaken. Dat vind ik niet leuk, maar moet ik maar aan wennen. Tolerantie heet dat. En is het resultaat van een eeuwenlang proces dat parlementaire democratie heet. Immers je kan en zal met allerlei vormen van cultuur beleving in aanraking komen in een open samenleving, wen er dus maar aan. We leven immers niet in een perfect links geconditioneerde communistisch als China of Noord-Korea, alwaar je vast geen rechtse schuttingtaal zal tegenkomen.
    Daarnaast gebeurd deze onelegante manier van communiceren op allerlei sites en webforums, ook die van de elitaire Volkskrant. Men verpakt het hier en daar wellicht met mooiere woorden, maar uiteindelijk bedoeld men hetzelfde als de schuttingtaal van die zogenaamde hooligans van rechts (dus tegenwoordig is kennelijk half Nederland een hooligan).

    Ik denk dat het beste motto is;

    Een daadwerkelijk beschaafd iemand herken je uit zijn omgang met onbeschaafden.

    Met vriendelijke groet.

    • Ben het helemaal met je eens. God verhoede het dat er een wet zou zijn die mensen zou verbieden om zich als klootzak te profileren. Er dienen helemaal geen wetten te zijn en er dient ook helemaal geen overheid te zijn. De mens dient werkelijk vrij te zijn. Maar….die vrijheid brengt verantwoordelijkheid met zich mede, namelijk dat men ook de zwakkeren binnen een samenleving steunt en beschermt. Een mens kan in een samenleving alleen zonder wetten en overheid leven, als hij/zij onbaatzuchtige naastenliefde als uitgangspunt van zijn sociale leven hanteert. Er is in Nederland niemand te vinden die zo is. Integendeel, we worden met zijn allen steeds grotere a-sociale hufters en klootzakken. Uiteindelijk helpt tegen zoveel liefdeloosheid, botheid en ziekelijk egoïsme alleen nog maar een politiestaat. Dus weinig tot geen macht voor de mopperende en klagende paupers en heel veel macht voor de arrogante en liefdeloze economische elite. Naar zo’n politiestaat zijn wij hard op weg.En dat is eigenlijk ook de enige staatsvorm die wij, als steeds maar doorzeurende,hebzuchtige, afgunstige, klagende, wantrouwende, scheldende, en randcriminele Nederlanders verdienen. De knoet erover!!

      Ik stel me te weer tegen onfatsoen en onredelijkheid en niets anders. Ik zal de laatste zijn om het vrije woord te knevelen. Maar ik vind wel dat ik het recht heb om er het mijne van te denken en dat wereldkundig te maken. Het is wel zo prettig als men elkaar in een discussie wederzijds respecteert en, voor zover dat mogelijk is, serieus neemt.
      Groet.

  18. Filip

    Beledigingen zijn de argumenten van zij die ongelijk hebben ….

Geef een reactie

