Bericht aan die rare PVV’ers.

Wij vinden met zijn allen hier in Nederland het kapitalistische systeem toch zo’n ontzettend goed systeem? Wij hebben met zijn allen toch voor dit economische systeem gekozen? En waarom? Omdat bijna iedereen hier dol is op geld, op macht en op status? Toch? Of niet soms? Is kapitalisme niet de economische vertaling van een hele basale menselijke reflex die wortelt in ons reptielenbrein? Sluit het kapitalisme niet naadloos aan bij wat wij de donkere kant van de mens noemen?

Nee, daar bent u het natuurlijk niet mee eens. U weet het altijd beter en u vindt de schrijver dezes maar een slappe ouwehoer!!!! Het ligt overigens volkomen voor de hand dat u zo primitief en conformistisch denkt want de zaak is immers zo gelegen dat u helemaal niet in staat bent om “out of the box” te denken. Daarvoor bent u namelijk al te veel gehersenspoeld door die fijne jongens van het bedrijfsleven. Daarom bent u zo ontzettend voorspelbaar! En dat is eigenlijk best tragisch!!

Maar denk nou in godsnaam eens na over het volgende:

Het kapitalisme brengt ons bakken met welvaart in de vorm van geld, macht en status. Nederland speelt een bijzondere rol binnen dit systeem. Nederland exporteert en importeert dat het een lieve lust is en verdient daar heel veel geld mee. Nederland heeft een enorm groot deel van zijn welvaart te danken aan de export en de doorvoerhandel. Nederland heeft maar een kleine binnenlandse markt. Nederland is afhankelijk van het buitenland. De blik van Nederland dient daarom uit puur eigenbelang naar buiten te zijn gericht. Zonder een grote export en doorvoerhandel, zonder een buitenproportionele financiële sector geen welvaart. Het sluiten van de grenzen en een naar binnen gerichte blik zullen Nederland economisch volledig ten gronde richten.

En kijk, daar heb je dan die vreemde nihilistische knorrepotten en rare kwibussen van de PVV. Zij willen niets te maken hebben met Europa. Zij vinden een verenigd Europa een geldverslindende multiculturele gruwel. Eigenlijk willen zij Europa gewoon weer afschaffen!! Zij willen helemaal niets met het buitenland te maken hebben. En zij willen al helemaal niets met allerlei vieze stinkende vreemdelingen te maken hebben die rare wrede godsdiensten hebben en uit van die verre, gore en straatarme schooierslanden komen. Daarentegen zijn die gekke PVV’ers , samen met de grote graaiers van de VVD, potentieel gezien wel zo’n beetje de grootste egoïsten, geldgrabbelaars en zelfverrijkers van onze samenleving, al krijgen de PVV’ers meestal niet de kans om veel te graaien omdat ze daar veelal toch te dom voor zijn. Dat neemt overigens niet weg dat overal waar maar een beetje geld valt te snaaien je dit soort rare en super materialistische dommerds kunt vinden. Ze zijn helemaal op het bijeen grabbelen van zo veel mogelijk geld gefocust en noemen zichzelf dan ook bij voorkeur “hardwerkendemensen”. Een bekend gezegde van de PVV’er is; “Niet van mijn belastingcenten”. Het gaat bij hen uiteindelijk allemaal om de poen!!

Voelt u de tegenstelling? Zijn die gasten van de PVV nou zo dom of ben ik nou zo slim? Zij willen dus veel geld, veel aanzien en veel macht, maar de wijze waarop wij in Nederland het grote geld in een economisch verenigd Europa verdienen en waarvan zij dus per definitie lekker meeprofiteren, zien ze helemaal niet zitten. Die luitjes, die zo mogelijk nog meer geldgericht zijn dan de spreekwoordelijke Amerikaanse miljonair, willen de kip met de gouden eieren slachten. Zij willen dus in feite hun eigen welvaart om zeep helpen. Is dat dom of niet?

En dat is de reden dat ik altijd zo ontzettend hard moet lachen om die rare naar binnen gerichte, hebberige knorrepotten met hun anti-intellectuele flauwekul.

NB. Een haperende stijl, veel onwetenschappelijk misbaar en een Jip-en-Janneke-taal maakt het bovenstaande stukje ook toegankelijk voor PVV’ers.

5 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

5 Reacties op “Bericht aan die rare PVV’ers.

  1. Ja, okay, weer een stukkie over die verdomde PVV’ers. Het is helemaal niet leuk, dat weet ik, maar het moet. Ik schrijf vaak genoeg over andere dingen. Maar ik ben van mening dat er toch steeds weer over geschreven moet worden. We leven in een vrij land en dat wil ik graag zo houden. Ik doe het ook voor mijn kleinkinderen. Dit is eigenlijk het minste wat ik kan doen: waarschuwen voor malafide denkwijzen en onbarmhartige, koude en agressieve mensen die op een liefdeloze manier een hekel hebben aan alles wat vreemd is en uit het buitenland komt.
    Ik ben veel alleen en dan ge je bepaalde zaken misschien groter maken dan ze zijn. Het zij zo. Ik kan niet anders.

  2. Ik ben dus zo’n rare PVV’ers, de laatste dag van deze maand wordt ik 70 jaar oud.
    Een flink deel van mijn leven heb ik mijn vertrouwen gesteld in de gebruikelijke politieke elite. Geloofd in de Christelijkheid die mensen zoals Balkenende ten toon spreiden.
    Nu op het eind van mijn leven willen ze nog wat van mijn zwaar verdiende pensioen af knabbelen en hopelijk blijft mij de gang naar een bejaarden tehuis of verpleeg tehuis bespaard. Nee het ziet er allemaal niet zo rooskleurig uit.
    Met Joop den Uyl en boer Koekkoek in de kamer zag het er allemaal nog rooskleurig uit. Maar die tijd is vervaagd naar een ver veerleden.
    En beste reinjohn je hebt gelijk nadien zijn de graaiers begonnen, heel sluipend en stiekem.
    Mensen als Nout Wellink en Gerrit Zalm, die ons ooit, met een royaal gebaar, met kerst allemaal een Zalmsnip gaf. Maar Jezus wat hebben ze ons genaaid! Kijk eens wat onder hun beleid de mensen in os land is aangedaan. Mensen die voor veel geld een oogje dicht knepen en op de hoogte waren hoe we werden
    Belazerd.

    Ik ben er trots op dat ik sinds enkele jaren op mijn leeftijd toch nog het licht heb gezien en opnieuw hoop heb voor de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen. Mijn tijd is bijna voorbij maar zij hebben nog een lange tijd te gaan. Hopelijk houdt Geert zijn woord gestand en zorgt hij voor een eerlijker, veiliger en beter Nederland.
    Daarnaast is zijn zorg dat we niet opgevreten worden door buitenlandse profiteurs een goede zaak. Als we Job Cohen zijn zin geven zakken we binnen de kortste keren af naar een armlastig land

  3. assssd

    geert wilders lijkt op Hitler
    daarom bleekte hij zijn haar zo blond
    hij scheerde ook zijn snorretje
    en waste toen zijn blauwe smurfen kont

    toen hij met zijn bootje kwam varen
    richting zuid laren
    de weg was recht de marokanen maakte het krom
    nooit kwam geertje de weg meer om

    toen de laatste zijn straatje uit banjerde
    stapte hij uit de vvd
    hij richtte zijn eigen partij op en zei tegen mark rutte ik doe niet meer mee

  4. Filip

    Hoe meer welvaart hoe minder welzijn…

    Welvaart is een volumetrisch gegeven, het is meetbaar. Hoe meer materiële verworvenheden men voor zichzelf bijeen brengt hoe welvarender (rijker) men is.
    Er bestaat echter geen absolute boven of onderwaarde aan die welvaart, je kan niet zeggen : dit is nu de boven of ondergrens van rijkdom. Daarom bepalen we de eigen welvaart aan de hoeveelheid welvaart van de ander.
    Zo’n systeem maakt van mensen concurrenten , hoe minder voor de ander hoe meer er voor mij te rapen valt als het ware.
    De ander wordt dus als een rem ervaren op de eigen welvaart. Het is een vicieuze cirkel van toenemende hebberigheid waarin we almaar meer verzuren.
    Het welzijn is daar het slachtoffer van….

  5. Welvaart brengt de westerse mens welvaartsziekten…
    Hart en vaatziekten, suikerziekte, hoge bloeddruk, stress en burn-outs, obesitas, titinus, verslavingen etc…
    Leven we of worden we overdadig uitgeleefd ?

Geef een reactie

