De USA is verdwenen!!!!!

Nee, je krijgt het niet voor niets, zucht de groenteboer, terwijl hij mijn sperzieboontjes afweegt. U is er al vroeg bij? Ja, mompel ik, het leven gaat wel door natuurlijk. Ook ’s morgens heel vroeg, helaas!!!.
Heeft u het al gehoord?, vraagt de groenteboer. Nee, wat zou ik dan wel gehoord moeten hebben. Nou, aarzelt de groenteboer, van Amerika! Van Amerika? Wat van Amerika? vraag ik. Nou, dat Amerika is verdwenen. Verdwenen, zeg ik verbaasd, hoezo verdwenen? Het is er niet meer, fluistert de groenteboer, Waar eens Amerika lag is nu alleen nog maar water. De oceaan. Het lijkt wel of Amerika nooit heeft bestaan. Ik deins terug, waar heeft die man het in godsnaam over?
Ik pak de sperzieboontjes en de druiven en spoed me naar huis. Daar zet ik de televisie aan.
Groot nieuws!!!!!!!!!!!! Het onmogelijke is gebeurd. Amerika is verdwenen. Canada en Mexico liggen op hun oude plek. Maar daartussen is alleen maar water. De Atlantische Oceaan. Of misschien de Grote Oceaan. Alle zenders zenden uit op oorlogssterkte.
De USA verdwenen. Hoe is dit mogelijk? Waarom heeft niemand het gezien? Het ene ogenblik was het er nog en het volgende ogenblik was het er niet meer. Waar zijn alle mensen? De bergen en de prairies?
Die avond draait de wereld dol. Beurzen storten in. Bedrijven gaan failliet. En de kerken zitten vol. Dit moet een daad van God zijn. God straft Amerika voor zijn overmoed. Voor zijn bandeloosheid en zijn wreedheid.

Maar later op de avond sijpelen nog vreemdere berichten door in de media. De planeet Mars is veranderd!!! Mars heeft plotseling een dampkring gekregen. En er is water!!! Heel veel water. De hele planeet is bedekt met water. En er is een eiland gezien. Een kolossaal eiland. Het heeft exacte de vorm van de USA. Er zijn ook steden te zien. Er stromen rivieren. En aan een kant van het eiland ziet men reusachtige bergen. Met besneeuwde toppen.

Ja, er bestaat een God. Hij heeft een wonder bewerkstelligd. Het is tijd voor bescheidenheid en verwondering.

De mens vindt zichzelf eindelijk weer terug.

6 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

6 Reacties op “De USA is verdwenen!!!!!

  1. En, is GWB mee naar Mars gemarcheerd?

  2. Dat land, de USA is in mijn ogen altijd bezopen geweest. Dus dat daar nu een nieuwe zee ligt vind ik wel aardig. Wel eerst controleren of het water wel schoon is.
    Mars heeft mij nooit kunnen boeien. Dus wat daar wel of niet is of gebeurt vind ik niet zo belangirjk.

    Trouwens voor de verandering is het hiet een plezierig weekend en geniet ik ook van het weer. Weinig water enzo.

    Vriendelijke groet

  3. en daarom kun je beter naar de groenteboer gaan in plaats van naar Super de Boer,
    zo blijf je tenminste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
    wel een vreemde timing, nu alle ogen in verband met nine eleven op de vs zijn gericht

  4. timmerark

    Wat een snickers goed stuk!

  5. Helaas, de timing van mijn bijdrage is precies goed!!!! Het Amerika van de “Golden Years” is met de komst van Ronald Reagan verdwenen. Door de tijdens zijn bewind opbloeiende ongebreidelde hebzucht en ziekelijke machtswellust is het land steeds verder ethisch geërodeerd en gaan ontzettende domkoppen er steeds vaker de dienst uitmaken. Dat valt zeer te betreuren. Daarom is het voor de wereld en voor Amerika beter als dat land verhuist naar Mars. Het kost geen mensenlevens en iedereen heeft zijn zin. Een win-winsituatie. Dus.

    • als iedereen naar je kijkt is het lastig
      zomaar ineens van de aardbodem te verdwijnen:)

      ik denk daarbij aan de klok en hoe de wijzers
      nooit schijnen te verschuiven, behalve als je aandacht
      een moment verslapt:)

Geef een reactie

