De slechte hond en de gebakken peren.

“Ik kom, geloof ik, net op tijd!” De oude man kijkt vanuit geknielde positie naar mij op en gooit schuldbewust de stok in de struiken. “Ik heb het wel gezien hoor”, roep ik verontwaardigd. “U wilde dat arme hondje doodslaan”.
Het diertje in kwestie bloedt uit vele wonden en kijkt mij angstig aan. De oude man drukt met één knie het frêle hondenlijfje tegen de grond en maakt met zijn rechterhand een afwerend gebaar. “Duidt u mij niet euvel, edele Heer, maar u kent het verhaal niet!” “Welk verhaal?”, vraag ik op barse toon.
“Het is niet wat het lijkt”, zegt de man weer. “U moet begrijpen dat dit een door en door slechte hond is. Een hond die het aanzien van de aarde kan veranderen. Het is een demoon . Een duivel”.
“En nu laat u die hond met rust, want anders……”, zeg ik dreigend en ik doe woedend een stap naar voren. Geschrokken laat de oude man de hond los en deinst terug. De hond staat, vreemd genoeg, ongedeerd weer stevig op zijn vier poten. Ik voel dat er iets vreemds aan de hand is. En dan zie ik het. De ogen van de hond beginnen langzaam te gloeien. Hij wordt steeds groter en verandert van vorm. Een machtig ronkend gebrul zwelt aan. Het hondenlijf metamorfoseert. Het beest wordt groter en groter en verandert in een draak. Inmiddels torent het duivelse creatuur hoog boven ons uit. Het is een monster geworden!! Het spuwt vuur uit zijn bek. Op zijn rug zijn afschuwelijke hoornige stekels verschenen en zijn enorme poten zijn geschubd en eindigen in messcherpe klauwen van wel een halve meter. De oude man en ik zetten het op een lopen. Wij voelen de adem van het loeiende vuur over onze hoofden heen zieden. De grond dreunt. Het monster achtervolgt ons. Plotseling klinkt boven al het geraas een enorme ziekmakende klap. Het gebrul giert naar een crescendo. Wij kijken om en zien dat het monster onder zijn eigen gewicht ter aarde is gestort. Het ligt stuiptrekkend, met zijn poten wild om zich heen trappend, op de grond.
Wij houden in. “Nu ziet u wat er van komt!”, roept de oude man verwijtend, “U heeft een duivel uit de hel gewekt”. Ik doe er beschaamd het zwijgen toe en kijk met grote ogen naar het bovennatuurlijke monster dat van pijn krimpend op de grond ligt. “Kijk”, schreeuw ik, “zijn buik!!!”. Zijn buik scheurt open. En inderdaad verschijnt er een rafelige scheur in het ziekelijk geaderde en met bloed besmeurde huidweefsel dat als een luchtballon de buik van de draak omspant. Ineens springt de gezwollen buik open als een zere puist die wordt uitgeknepen. Lichaamsresten en stinkende stukken rottend vlees van diverse organen vliegen ons om de oren. “Er zit wat in!!!”, gilt de oude man hevig geschrokken, terwijl hij met een bevende vinger naar het inmiddels dode monster wijst. “Er zit wat in die buik!!!!”. Het kermen en gillen van het monster wordt minder en uit de resten van wat eens een duivelse demoon was kruipen drie mensen naar hun vrijheid. Ze zijn alle drie gekleed in een driedelig maatpak met krijtstreep. Vreemd genoeg zijn ze niet besmeurd geraakt door de lillende overblijfselen van de hellehond. We moeten ze helpen, zeg ik tegen de oude man. Ik kijk nog eens beter naar de drie mannen. Ik ken ze!!! Het zijn Rutte, Verhagen en Wilders.
“Zo”, zegt Rutte, voordat ik überhaupt wat kan zeggen. “Zo, we zijn weer terug gelukkig!! Dat was een heel avontuur. Nu als de gesmeerde bliksem naar het Binnenhof om het geleerde in de praktijk te brengen. Het zijn plannen waar rechts zijn vingers bij zal aflikken”. En gedrieën snellen ze langs ons heen, springen in de gereedstaande dienstauto’s met chauffeur en stuiven plankgas weg om zo snel mogelijk hun duivelse werk weer te hervatten.
“Het is allemaal uw schuld, edele heer”, zegt de oude man. “Ik wilde die slechte hond doodslaan, maar u moest dat zo nodig verhinderen. En nu zitten we met de gebakken peren”.

2 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

2 Reacties op “De slechte hond en de gebakken peren.

  1. Woei! bij den duvel op cursus geweest……

  2. Nou zie je wat er van komt 🙂

Geef een reactie

