Evaluatie van mijn bloggen bij OBA.

Rust.

Op de grote stille heide.

Een nieuwe thuishaven. Een plek waar ik in alle rust, zonder veel gedonder of impertinente reacties vanuit de onderbuik, kan werken aan het verzamelen van mijn warrige gedachten en mijn krakkemikkige beschouwingen. Dat is OBA het afgelopen voor mij gaan betekenen. OBA is een beschaafde bloggersgemeenschap waar men binnen de grenzen van de betamelijkheid, kan schrijven wat men wil. Ik maak daar met ontzettend veel plezier gebruik van.

Voorts mijn complimenten voor de technische kant van het hele gebeuren. Die lijkt mij prima uitgevoerd en zeer klantvriendelijk. Zelfs een digibeet als ik weet er uitstekend mijn mijn weg te vinden.

Tot zover de positieve kanten. Ik heb wel een paar algemene opmerkingen. Dingen die mij opvallen.
1. De meeste blogs hebben een hoog entertainmentgehalte.
2. Soms maakt men zich er wel heel erg makkelijk van af.
3. Er zijn naar mijn mening te weinig echt bespiegelende bijdragen. Te weinig filosofie dus. Maar ja, die kritiek heeft uiteraard te maken met mijn eigen voorkeur dienaangaande
4. Ik mis de echte hele goede natuurfoto’s. Natuurlijk zijn er uitzonderingen!!
5. Er wordt niet echt veel aan muziek gedaan.
6. Een positieve zaak is dat men zich in het algemeen niet meer zo dwangmatig richt op het verzamelen van reacties, zoals dit soms wel op het VKblog gebeurde.

Kortom, ik ben zeer tevreden met het gebodene en ik hoop dat ik nog jaren gebruik van mag maken van de faciliteiten die OBA mij biedt.

16 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

16 Reacties op “Evaluatie van mijn bloggen bij OBA.

  1. Tja. Als het gaat om de inhoud, daar heeft OBA geen direkte invloed op. OBA probeert wat jullie gemaakt hebben zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren, en Ina doet haar best om interactie te stimuleren, maar uiteindelijk staat of valt het met wat de leden doen en maken. Als je iemand kent die een blog heeft dat je onder de aandacht wil brengen, probeer die dan over te halen ook lid te worden.

  2. Dank je Fred. Ik ben bezig om af en aan je bijzonder hilarische, maar daarom niet minder realistische, bijdragen te lezen. Het is prima leesvoer. En het toont ons vaak de werkelijke aard van de mens. Al doet de mens zich nog zo belangrijk voor, hij blijft een beklagenswaardig schepsel met al zijn verborgen strevingen en al zijn overschreeuwde angsten.
    Hartelijke groet!!!

  3. Beste knutselsmurf,

    Wat je schrijft is helemaal waar. Overigens vraag ik redelijk vaak aan mensen die ik goed ken om op OBA een blog te beginnen. Je kunt geen ijzer met handen breken. Alhoewel, nu ik drie keer per week naar de sportschool ga…………………!!!!!
    Hartelijke groet!!!

  4. Mooi ReinJohn:
    een grote stille thuishaven
    met een filosofisch neuriende herder ..;-)

  5. Beste Simon,

    Inderdaad, een prachtige heide en ondergetekende die tot voor kort aldaar rondzwierf. Al dan niet filosofisch neuriënd. Maar momenteel ben ik aan huis gekluisterd door een persisterende knieblessure. Dat komt er van, zegt de fysiotherapeut, als je elke dag verder wil lopen dan je eigenlijk kunt. En zit zo niet het hele leven in elkaar? Meer willen dan je kunt!! Denken dat je eigen mus een machtige adelaar is. Mijns inziens is het ouder worden bedoeld om die misverstanden uit de wereld te helpen!
    Hartelijke groet!!!

  6. Rein John
    Mag ik nog even aanbevelen de twaalfde november Reunion Weblogborrel, omzien in nostalisch verlangen, Haarlem 2 uur in De Waag waar iiedere ziczhelf respecterende weblogger aanwezig zal kunnen zijn zoals, Sjaalmans, Misjasjabbesrobin, Isis Nedloni, reinjragolo, oliphant, francois, kuifjesimon,joost, rené scheffer, timmerark,zilvertje en vele anderen.
    VuistVuurWapens dient men op de bar te leggen voor algemeen gebruik, boksbeugels, schietbalpennen, ploertendoders, derringers en vlindermessen onder eigen beheer in het kekke polstasje.

  7. Uw financiële ondersteuning wordt met dank aanvaard

  8. Prima overzicht ReinJohn. Ik kan me in de overwegingen ook wel vinden.
    Met een zekere nuance: OBA is ‘slechts’ een uithangbord. Bloggen doe je natuurlijk op je eigen stek.
    Dat gezegd hebbende: OBA is wel een uitstekend uithangbord. Hulde aan de makers er van.

  9. Helemaal eens met Aad, zowel aangaande dit bericht als wat OBA betreft. Hoewel ik amper een week ben aangesloten als lid, begin ik hier al aardig mijn draai te vinden.
    En OBA voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen, meer zelfs … meer zelfs. =)

    Warme groet en nog een fijne avond

    – Dauw –

  10. Ik begrijp de beschouwing, alhoewel ik geen VKblogger was er daar maar zeer sporadisch kwam. Punt is dat je niet blogt bij OBA maar bij WordPress.com. Je bent dus opgeschoven van een een gratis kamer met huisbaas (VKblog met moderators) naar een gratis huurhuis bij WordPress.com. Verder ben je aangemeld bij OBA die je in hun gids heeft geplaatst. Er zijn ook mensen met een eigen huis ofwel een eigen domein die bij OBA in de gids staan en zo ver ik begrijp mag iedereen in de gids van OBA. Wat ik zeker een mooi initiatief vind. Maar om het simpel te houden, je kunt gewoon bij WordPress doorbloggen ook als OBA er mee zou stoppen. Omgekeerd moet je wel opzoek naar iets nieuws als WordPress.com er onverhoopt mee stopt. Gelukkig is die kans erg klein, maar dat dacht ik van web-log.nl ook. 🙂

  11. Beste Fred,

    Inderdaad een leuk initiatief. Zo’n Reunion Weblog-borrel. Ik zal er niet zijn omdat ik op die dag grootvaderlijke plichten zal hebben. Trouwens dat idee van wapens inleveren staat me helemaal aan. Je voelt je zo naakt dan!!
    Groet

  12. Beste DagEnDauw,

    Ja, een uitstekende ambiance om je eigen ding te doen. Ik ben even op bezoek geweest en heb gezien dat je heel goed kunt tekenen. Het doet me goed te constateren dat er veel creatieve personen bij OBA een plekje hebben gevonden. Ik zal je zeker vaker gaan bezoeken. Ook de gedichten spreken me erg aan.
    Groet.

  13. Beste Ximaar,

    Mijn dank voor de duidelijke uitleg. Eerlijk gezegd had ik me helemaal niet in de materie verdiept. Vandaar.
    Ik hoop dat de heren van WordPress.com een beetje duurzamer denken. Het is duidelijk dat het per slot allemaal om de centjes draait. Ook bij WordPress.
    Groet.

  14. Ja, OBA is slechts een uithangbord. Ik was me er niet van bewust omdat ik het nooit enige aandacht heb geschonken. Dat is dom en naïef. En het doet geen recht aan de mensen die er zo intensief mee bezig zijn geweest. Mensen zoals Ina en knutselsmurf. Je moet toch op zijn minst weten bij wie je blogt. Dank dus voor jouw verduidelijking.
    Groet.

  15. Een aantal bloggers volg ik met zeer veel plezier. Wel hoop ik dat de felle ruzies uit het vkblog-verleden hier niet zullen oplaaien.
    Vriendelijke groet

Geef een reactie

