DE BRIEVENBUS. Zomaar een voorval uit het leven van een postbode.

“Zo zout heb ik het nog nooit gegeten”, zegt de postbode, als hij drie brieven door de brievenbus van de familie Schmerzträumer wil gooien. Want, waar eens een gewone brievenbus in een solide betrouwbare eikenhouten deur was bevestigd, ziet hij nu een breed lachende mond. En niet zo maar een mond, nee, een echte, bewegende mond die ook kan praten en kan boeren. De mond zegt: “Zo postbode, u is aan de vroege kant vandaag, en dan drie brieven nog wel. Kom maar op want ik heb honger”. De postbode blijft als aan de grond genageld staan, en begint te twijfelen aan alles wat hem heilig is. Naast de eikenhouten deur zit een koperen bel die glimt als een snottebel in de maneschijn. “Okay”, zucht de “brievenbus”, “ belt u gerust aan om te vragen of het wel vertrouwd is”.
De postbode belt aan en meneer Schmerzträumer doet open. De postbode wijst op de mond. “Ja”, zegt meneer Schmerztraumer, “ik weet het, het ziet er wat vreemd uit, maar het is één van die nieuwe dingen uit Amerika. Deze brievenbus ontvangt de post via een echte biologische mond. Hij proeft, keurt, selecteert en eet vervolgens de reclame en de niet relevante brieven op. Een nieuwigheidje uit het land van de onbegrensde mogelijkheden. Ik hoef me alleen nog maar te bekommeren om de werkelijk belangrijke brieven”.
De postbode zwijgt. Hij kijkt nog eens naar de mond.
“Hoe weet die mond nou wat wel en niet belangrijk is?”
“Via een heel speciale genetisch gemanipuleerde chip”, antwoordt meneer Schmerzträumer.
“Is het wel veilig?”
“Veiliger kan bijna niet. Onbevoegden bijt hij gewoon de vingers af. Dat wel”.
De postbode gaat verder. In gedachten verzonken.
“Uit de nieuwe wereld”, fluistert hij, ” wie had dat ooit gedacht. Als ze dat kunnen dan kunnen ze nog veel meer!”

5 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

5 Reacties op “DE BRIEVENBUS. Zomaar een voorval uit het leven van een postbode.

  1. Wees de eerste om deze post te waarderen klinkt plotseling heel anders.
    Ik durf niet meer, ik heb mijn vingers nog nodig.

  2. Wat en heerlijke fantasie. Mooi begin van het weekend. De postbode moet nog langs komen.

  3. “Papier hier”. Mooi verhaal. Zie ik wel zitten.
    Lucassen van de PVV is gewaarschuwd!

  4. Ik heb deze post gewaardeerd en……mijn vingers zitten er nog aan.

  5. Filip

    Sinds Email bestaat overtreft ook hier de werkelijkheid de fantasie, heel vreemd hoe spam filters soms werken …

Geef een reactie

