Dromen over voedselprijzen, zeereizen en luchtvluchten.



“U sommeert mij te stoppen met praten. U wilt zelf praten. U sommeert mij te stoppen met eten. U wilt zelf eten.
Het gaat niet goed met het praten en met de voedselprijzen. Wij moeten allemaal stoppen met praten en eten. Want alles wordt duurder. Ook de liefde. En die was al onbetaalbaar. Wij drijven af. De grillige kustlijn van het goede leven wordt vager en vager. Op de schoener der hartstocht is het voor lelijke gromdwergen niet goed toeven. Er is duidelijk teveel pretentie aan boord. Teveel overschatting en te weinig bescheidenheid. Langs de boeg schieten dolfijnen der droefenis door golven van verbeelding. Zij denken in beelden en kwekken onophoudelijk over hun zorgen. Wij horen het wel maar wij reageren niet. Wij zwemmen met krachtige zwembadslagen onze baantjes en hebben dat typische aantrekkelijke Griekse profiel, die opvallend brede schouders en uiteraard enorm veel vrouwenvlees. De van wellust kronkelende mensenwijfjes lusten ons wel rauw, want wij zijn knappe en rijke jongens. Heel erg knappe en puissant rijke jongens. Niet zo bijster intelligent, dat moet gezegd, geen hoogvliegers, maar het spel der seksen beheersen wij als geen ander. Wij zijn perfect genetisch materiaal. Het lijkt wel of die hitsige mensenwijfjes dat meteen aanvoelen.

De voedselprijzen blijven stijgen. Het fenomeen treft vooral de allerarmsten. Zullen zij dood gaan? Ik denk van wel. Of niet? Wij moeten stoppen met eten. Stop toch eens een keer met eten!!! Arrogante zelfingenomen kwallen!!!!! Maar wij, wij met onze brede schouders, met onze griekse profielen en onze uit de kluiten gewassen geslachtsdelen moeten ook verder. Wij wenken de vrouwen. Zij komen en zij laten zich tot vervelens toe door ons bevredigen. Wij maken de toekomst.

Stop.

Je kunt natuurlijk uren achter elkaar doorlullen voedselprijzen, over gebrek aan medeleven, over kwallen en over gestroomlijnde oversekste korteafstandzwemmers. Het zal allemaal niet veel uithalen.

Maar vannacht ik had een droom. Een prachtige en indrukwekkende droom. Ik droomde dat ik kon vliegen. En vliegen deed ik!!!! Ik vloog steeds hoger en moest mijn inspanningen nog verder opvoeren om nog hoger te komen. Het werd kouder en kouder. Ik zag de eerste sneeuw en daarna al gauw de met verse sneeuw bedekte velden. En al die ongenaakbare bergtoppen dan!!. Die afschrikwekkende ijzige bergtoppen. Ik kon er ternauwernood overheen komen en moest mijn armen steeds sneller bewegen. Ondanks mijn verwoede pogingen begon ik weer te zakken. De sneeuw verdween en ik zweefde weer boven groene velden. Ik zag helder water. Glashelder water. En voor me verrezen ze. Die blauwachtige, extreem hoge gebouwen aan de horizon. Ik kon ze met mijn ogen bouwen. Hoger en hoger reikten ze naar de hemel. De straten waren geplaveid met gouden stenen en de huizen waren van ebbenhout. Met glas-in-loodramen. Of met kristallen ramen. Prachtig geslepen kristallen ramen. En veel groen. In allerlei schakeringen. Adembenemend!!!

Echter, in de purperen lucht verscheen plots de troon van Hem die het “Al” had geschapen. Op die stralende troon van goud en diamant kronkelde en glibberde nu een mostrum van ongekende afstotendheid. Het summum van verdorvenheid en de pestilentie der zachtmoedigen. De externe excreties van het duivelse monster besmeurden de zetel van mijn goddelijke schepper. Zijn ziedende roodgloeiende ogen deden mijn droomwereld verdampen. Zijn woeste en wrede blik scheurde mijn ziel open en liet mij geen andere keus dan in opperste devotie te knielen voor het gruwelijke aangezicht van deze helse Beëlzebub.
Ontsnappen was niet mogelijk. Ik moest mijzelf wakker maken met een door merg en been gaande angstkreet”.

Flarden van een ijselijke nachtmerrie over voedselprijzen, dichtgenaaide monden en duivels vluchten zo snel weg dat ik niet in staat ben om ze met mijn rationele geest aan te raken, laat staan ze te duiden.

Later. De zon schijnt. Het is aangenaam weer. Op mijn fiets naar mijn werk fluit ik een niemandallerig wijsje en ik bemerk dat het goed is. Mij zullen ze er niet onder krijgen! Ik ben de enige werkelijk vrije mens op deze planeet.

10 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

10 Reacties op “Dromen over voedselprijzen, zeereizen en luchtvluchten.

  1. Veelzeggende foto’s bij een goed verhaal.
    Regenachtige zomergroet

  2. Sterk verhaal weer van je Rein John!

  3. Zo dacht een ris de veau van 35 euro eens dat hij op een bed van rijst lag en lag een côte d’agneau tegen bodemprijs te bakken aan de kust. Niets is nog wat het lijkt, behalve dan een vlinderbankje met daarop vier poten.

    • Nooit was iets wat het leek en zal ook nooit iets lijken wat het zal zijn. Wij moeten bedacht zijn op aanvallen van wijsheid die hoogstwaarschijnlijk uit onverwachte hoek zullen komen. Zo is het niet ondenkbaar dat een vlinder leugens zal spinnen om de natuur van de mens een loer te draaien. Ik waarschuw maar. Mijn dromen zijn al erg genoeg!!
      Mag ik vanaf deze plaats nog eens benadrukken hoezeer ik uw bijdragen op prijs stel. Zij getuigen van absurde kwaliteit. Ik mag dat wel.

      • Mijn onverwachte hoek raakt al redelijk uitgewoond en dan spreek ik alleen nog maar over het trefvlak. De veer mag je houden, ik heb hem uiteraard goed schoongemaakt, hij is mij veel te dik. Mocht je ooit een vinkenveertje tegenkomen houd ik me aanbevolen.

  4. Filip

    Praten en eten gaan niet samen, dat wordt ons al van kindsbeen bijgebracht.
    Intelligentie en menselijke voortplanting gaan ook niet samen, ten bewijze de miljarden niet bijster intelligente jongens en hitsige mensenwijfjes die met hun uit de kluiten gewassen geslachtsdelen de toekomst maken…kapot maken dan wel te verstaan.
    Hoe duurder het voedsel voor het lichaam, hoe onbetaalbaarder het voedsel voor de ziel.
    En zo verworden prachtige dromen tot ijselijke nachtmerries.
    Op het laatst houden we de droom zelfs tot werkelijkheid….

Geef een reactie

