Het Dilemma en het Besluit. Een belangrijk bericht voor iedereen!

Antieke-koperen-kompas-op-oude-kaart-achtergrond

 

 

 

 

 

 

 

Er dient zich een dilemma aan. Moet ik doorgaan met leven hier op deze aarde of moet ik overgaan naar een andere zijnsvorm. Een andere werkelijkheid. Beschik ik nog wel over de oeroude vaardigheden die nodig zijn om mijn overgang te bewerkstelligen? Daartoe moet ik diep in mijn miljarden jaren oude geheugenopslag graven om de daarvoor vereiste gedachten en handelingen weer boven te krijgen.
Juist, ik dien te gaan zitten in de lotushouding en wel precies op het middelpunt van een volmaakte cirkel met een diameter van exact 10 meter. De cirkel moet door mijzelf met schoolkrijt op een extreem vlakke vloer van roestvrij staal worden getekend. Het dient met de hand geschieden. De lijndikte moet 0,010 mm zijn. Met een koperen kompas dient de windroos op de cirkel te worden aangegeven. Noord, zuid, west en oost moeten door middel van het plaatsen van gouden spelden op de cirkel met een nauwkeurigheid van 99,9999% worden aangegeven. Het middelpunt van de cirkel die mijn aarsgat omsluit dient exact, met een nauwkeurigheid van 99,9999%, samen te vallen met het middelpunt van de krijtcirkel.

Het dilemma is verdwenen. Er is een besluit genomen.

Alvorens ik mij opmaak om voorbereidingen voor mijn vertrek te gaan treffen acht ik het absoluut noodzakelijk om nogmaals alle aspecten van de redenen voor mijn vertrek door te nemen. Ik weet dat er iets onuitspreekbaar droevigs aan de hand is. Het verzamelde lijden van deze planeet dreigt het delicate evenwicht der harmonieuze hemelsferen te verstoren. Er dreigt een ruptuur in de fijnmazige structuur van alle werkelijkheden. Een schokgolf die de rust van het totale multiversum voor eeuwig dreigt te verstoren. En het is aan mij om deze verstoring te voorkomen door het lijden te neutraliseren, door het lijden te werpen in de singulariteit van zijn oorsprong. Door te reizen naar gebieden die niet gekend kunnen worden. En door daar mijn geest die loutering te laten ondergaan die nodig is om al het lijden te doen verdwijnen. Het zal voor mij niets meer of minder dan een reis naar de hel betekenen. Maar dan wel een reis die voor eeuwig de smet van het lijden zal uitwissen door de pestilentie van de dood te vervangen door het eeuwige en harmonieuze “zijn”.
Langzaam voel ik de oeroude vaardigheden terugvloeien in mijn lichaam en mijn geest. En terdege besef ik weemoedig dat met mijn overgang dit universum zal ophouden te bestaan. Dat mijn overgang alles ongedaan zal maken. Wat zal resten is een vage echo in het geheugen van de goden der schepping.
Binnen de cirkel verzamelt zich die hele specifieke vorm van energie die nodig is om de fluctuatie van vacuumspanning teweeg te brengen die dit universum naar een andere zijnstoestand moet brengen. Een zijnstoestand die overeenkomt met de harmonie der sferen.

Wij zijn weer een. De anomalie is vernietigd. De eeuwigheid is begrijpelijk geworden en het lijden is verdwenen.

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Het Dilemma en het Besluit. Een belangrijk bericht voor iedereen!

  1. Het valt te bezien of ik nog krankzinniger verhalen kan schrijven. Dat moet lukken.

  2. Inderdaad geen touw aan vast te knopen. Dan moet je wel heel erg in de knoop hebben gezeten 😉

  3. Dit verhaal is slechts bestemd voor ingewijden. Zij die de ultieme implicaties van de tweede wet van de thermodynamica goed op het netvlies hebben. En dan nog is het moeilijk om uit dit stukje een coherent geheel te destilleren. Misschien moet het toch iets makkelijker!

  4. Filip

    Het nirwana is niet te koop, zou het kunnen dat al wie het menselijk lijden op aarde help faciliteren zijn recht op het “zijn” voor eeuwig letterlijk en figuurlijk heeft verspeeld ?

Geef een reactie

