Terug van Vakantie, maar vraag niet hoe!

P1110232

Ja, we waren dus in Zeeland. Alles zo’n beetje gezien. Brugge en Gent ook. Veel gefietst. En nagedacht. Wat toch te doen met dit blog? Met deze wereld en verwondering? Gewoon doorgaan? Er is eigenlijk niemand meer die mijn blog nog bezoekt. Dat is mijn eigen schuld omdat ik zelf nooit reageer op bijdragen van andere OBA – mensen. En…..zoals overal, geldt ook hier “Do ut des”. Bovendien ben ik al meerdere malen, door ongelukkig digitaal handelen mijnerzijds, van OBA verdwenen. Volgers weg, alles weg. Tja, moet ik nog wel doorgaan?

Zo, net een kopje koffie gedronken. Weer nagedacht en tot een besluit gekomen. Ik ga gewoon door. Het gaat om creativiteit, om verwondering, om nieuwsgierigheid, om betrokkenheid zonder die eeuwige vloek van dat vermaledijde arrogante cynisme. Het gaat om de goede zaak. Dus……. toch  steeds lekker weer die kribbige rot stukjes, die afgezaagde amateurkiekjes, die stompzinnige, zelf gemaakte en uitgevoerde liedjes en die krankzinnige verhalen op dit ingeslapen blog kwakken. Met mijn nieuwe computer (voorzien van Windows 8, een regelrechte ramp!!!) moet dat zonder meer lukken. Voor wie dit nog leest, u bent gewaarschuwd. Ik kom terug en niet zo zuinig ook. U gaat nog meer van mij horen. Groeten vanaf een buitensporig zomerse Veluwe!!

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Terug van Vakantie, maar vraag niet hoe!

  1. Zeeland, Belgie, Veluwe, dat wordt nooit meer wat 😉

  2. Ik durf niet verder meer. Voordat je het weet is Nederland verdwenen en waar moet ik dan naar toe?

  3. Gewoon regelmatig wat schrijven, dan komen ze wel. Reageren is goed, maar ik zou alleen reageren als ik wat te zeggen had. Al dat mooi, ah! en wat rot voor je, daar zit je meestal niet op te wachten.

    • Beste Knutselsmurf, ik schrijf al wel regelmatig, alleen zet ik deze schrijfsels niet meer op mijn blog. En juist dat hoop ik nu weer te gaan doen. De politiek in Nederland loopt uit de hand, het bedrijfsleven dreigt zelfmoord te plegen door zich met hart en ziel in het zwaard van de neoliberale kortzichtigheid te storten en wordt daardoor steeds onmaatschappelijker, terwijl de meeste gewone en vaak best heel aardige mensen zich alleen nog maar bezig houden met de besognes van hun eigen microwereld en met het krampachtig genereren van zo veel mogelijk(materieel)geluk in hun eindige leven. Ik propageer betrokkenheid, humor en liefde als grondhouding en ik verklaar hierbij de oorlog aan het vermaledijde arrogante cynisme dat alle romantiek doodt voordat je het in de gaten hebt. Ik ga weer stukjes plaatsen al was het alleeen maar omdat het me kennelijk een intrinsieke behoefte is. Dank overigens voor je aardige en invoelende reactie! Groeten.

  4. Het valt me op dat ik veel over mijzelf schrijf in de reacties. Dat kan wel wat minder. Een vrouwelijke blogger heeft mij eens verteld dat zij in ieder geval niet het achterste van haar tong liet zien op OBA. Dat bewaarde ze voor echte goeie vrienden en voor de familie. Kunt u nagaan hoe mijn weinige vrienden en mijn familie moet lijden onder mijn niet aflatende stroom van meningen, feiten, gemoedstoestanden, provocaties en lulverhalen. “Zet een wachter voor uwe mond” zei mijn goede oma vaak. Een bekende uitspraak van mijn ,inmiddels al lang overleden, schoonmoeder luidt: “Ik zeg niks, maar ik denk fiks”. Maar nu raken we wel, zo moet ik eerlijk toegeven, aan de diepste overtuigingen van het streng gereformeerde denken, een geharnast gedachtegoed dat velen onder u ongetwijfeld bekend zal voorkomen. Okay, genoeg geouwehoerd, snel naar de tuin, een portje drinken (duivels water!) en verder lezen in het tweede boek van Knausgard. Wie kent hem niet!

  5. Ja, ik herken je van de Volkskrant. :^) Ik heb ook Windows 8, wennen, ik heb bij de Bieb een boek gehaald met uitleg waar ik echt niet uitkwam, maar de beste hulp komt van mijn kinderen, zo onbevangen als die zeggen, kijk, mam, hier, doe je zo ! En hup, waar ik zo naar zocht vinden ze met een blik werpen op mijn nieuwe pc, ( grote zucht )

    • Ja, die goeie ouwe Volkskrant en zijn goed bezochte Volkskrantblog. Maar zoals gewoonlijk duurde iets wat eigenlijk best wel goed was, niet erg lang. En dat is nou net een van de nadelen van het huidige tijdsgewricht. Ook dingen die goed zijn worden na verloop van tijd weer afgeschaft, omdat het te duur wordt of omdat men er gewoon geen zin meer in heeft.
      Inmiddels heeft mijn schoonzoon mij uitgelegd hoe ik met Windows 8 moet omgaan. Het is ontworpen voor het zgn “tablet” en de “I-phone” vertelde hij me en daarom zou het voor een desktop minder geschikt zijn. Het zal wel!
      Ik ken jou ook nog van de Volkskrant. Je schreef soms hele ontroerende gedichten. Groeten.

  6. Filip

    Blijven doorgaan zou ik U bidden, dank voor de interessante proza van uwentwege.

Geef een reactie

