Ik vind Nu-jij leuk.

DSC_0096

Het zal u niet verbazen, maar ik ben ook actief op Nu-jij, een nogal volks forum, waarop gereageerd kan worden op het nieuws van alledag. (Overigens, vindt u het wel goed dat ik de term “volks”gebruik? Sommige mensen, zo heb ik gemerkt, vinden op grond van hun eigen afkomst, dat iemand die het woord “volks” gebruikt zich bijzonder elitair opstelt. Het ligt dus nogal gevoelig, maar ik weet zo gauw geen passender benaming). Ik ben op dat forum zo nu en dan te lezen onder het pseudoniem “kleine stinkerd”.

De reacties op Nu-jij liegen er niet om. De moderator aldaar heeft zijn handen vol om alle onwelvoegelijke reacties van het forum te verwijderen. Ik blaas mijn toontje mee, maar dan wel in die zin dat ik meestal ook een beetje modererend en opvoedend bezig ben. Dat klinkt aanmatigend en dat is het ook. Maar ik kan het niet laten. Ik probeer daarbij natuurlijk wel fatsoenlijk te blijven. Kenmerkend, ook van Nu-jij, is dat iedere actor aldaar een volstrekt eigen opvatting heeft van het begrip “fatsoen”. Het meedoen op Nu-jij vind ik erg leuk en leerzaam. Hieronder mijn vier laatste reacties n.a.v. onderwerpen op Nu-jij:

“1. Verkeershinder door kettingbotsing op A44.

Mijn reactie:

Niet te hard rijden. Niet te dicht op elkaar. Altijd geconcentreerd zijn, zonder stress. En elkaar wat gunnen. Zelfbeheersing. Geduld. Moet ik nog meer zeggen. En al dat doelloze geschreeuw hier op dit forum heeft totaal geen nut als je niet van plan bent om naar je eigen rijgedrag te kijken. Mensen, wordt nou eindelijk eens een keer wakker!!

2. Obama wil dat Amerikanen in actie komen tegen wapens.

Mijn reactie:

Dat heb ik die krankzinnige, “new born christian” George Bush nooit horen zeggen. Het is mij trouwens een raadsel hoe je het geloof met het gebruik van vuurwapens ethisch in overeenstemming kunt brengen. Maar dat is uiteraard een zuiver persoonlijke visie. Ik weet dat er gelovigen zijn die het prettig vinden om andersoortige gelovigen te doden met behulp van vuurwapens. Hoe gek kun je zijn?

3. Nederlander opgepakt wegens terreuraanval Nairobi.

Mijn reactie

Ook onder Nederlanders zijn ze te vinden, die godsdienstwaanzinnige bloedorstige en koelbloedige moordenaars van vrouwen kinderen. Ik moet er van kotsen. Wat is toch de reden dat mensen, vooral mannen, zo hemeltergend wreed kunnen zijn. Er zijn kennelijk groeperingen waar het laatste restje naastenliefde en erbarmen effectief is weggewerkt. Gaan deze mensen nooit bij zichzelf te rade? Hebben deze mensen geen verstand of laten ze alleen hun super wrede onderbuik de vrije loop. Ik geloof dat mijn laatste zin misschien een beetje over de top is. Wat gematigde woede al niet vermag!

4. Oud-hoogleraar Vrije Universiteit fraudeerde op grote schaal.

Eerst reactie van een zekere Johan Vrijheid:

Weer een ultra-links bastion waar de leugen regeert, de maakbare samenleving in wetenschappelijke hapklare brokken u geserveerd door linkse leugenaars die in hoog aanzien stonden en door de mand vallen als er echt naar gekeken wordt. We hadden Diederik Stapel al van Links Tilburg samen werkend met Roosje van de Ultralinks Nijmegen. Het hoger/universitair onderwijs in de Alpha wetenschappen is een leugen opzich dat allerlei therapeuten en psychologen gajus uitbraakt dat van zelfingenomen fantasie bijeen hangt. Stoppen met subsidiering AUB!

Hieronder mijn reactie op Johan Vrijheid:

@208 Uw reactie wordt ook wel een ongenuanceerde reactie genoemd. Mij bekruipt het vermoeden dat u waarschijnlijk alle universiteiten in Nederland als ultra-linkse bastions zult beschouwen, behalve misschien de Leidsche universiteit. De politiek van ons goede vaderland opdelen in links en rechts is een gepasseerd station lijkt mij. Is het niet moderner om meteen ter zake te komen en te spreken van fatsoenlijk en niet-fatsoenlijk. Fatsoenlijk lijkt mij dan de levenshouding die is gebaseerd op naastenliefde en sociale betrokkenheid en onfatsoenlijk lijkt mij dan de maatschappijvisie die gegrond is op wantrouwen, cynisme, liefdeloosheid en geestelijk en materieel egoïsme.
Wetenschap behoort waardenvrij te zijn. Integere wetenschappers zijn diep doordongen van deze waardenvrij-heid. Maar zoals overal in de samenleving zijn er mensen die zwichten voor macht, de verslaafdheid aan sociaal aanzien en “last but not least” gewoon voor het geld. Het zijn sterke schouders die de weelde kunnen dragen. Vaak worden wij gedreven door motieven die zetelen in het onderbewustzijn en die wij zelf dus niet eens goed kennen.
Misschien bent u het wel met mij eens als ik zeg dat redelijkheid de grondslag dient te zijn van elke discussie.”

Dus als ik een vrij momentje heb surf ik op Nu-jij en vermaak ik me met taal en met antwoorden. Het heeft eigenlijk niets om het lijf, maar het houdt je van de straat.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Uncategorized

Geef een reactie

