Hyves stopt. Nadenken over hoe het verder moet met mijn blogs.

Zo jammer. Ik had een prachtige externe opslag voor mijn blogs op Hyves. Hyves gaat nu sluiten wegens onvoldoende winstgevendheid. Dus ik ben mijn externe opslag kwijt. Uiteraard heb ik vliegensvlug al mijn verscholen blogs op mijn eigen externe vaste schijf gezet. Geen man overboord dus. Maar wel weer extra werk.
Afgezien van deze organisatorische perikelen heb ik nog eens nagedacht over de kwaliteit van mijn eigen blogs. Dat nadenken resulteerde in een voorlopig besluit. Ik ga meer verhalen maken en veel minder van die rare opini√ęrende stukjes. Al te veel openhartigheid op dit blogplatform leidt tot niets en moet dus voortaan maar vermeden worden. Ook de frequentie gaat veranderen. Ik ben al vijf jaar bezig om een goed blogformat te vinden. Uiteindelijk kom ik er wel. Uitgangspunt daarbij is dat ik de vorm van een blog totaal niet belangrijk of interessant vind, maar de inhoud wel. Voorlopig maar eens wat minder bloggen. Zo langzamerhand hoop ik er in te slagen om het crypto-exhibitionisme, dat eigenlijk voor iedereen die blogt een motiverende factor is, maar eens wat in te gaan tomen. P1060854 Ik houd dus op met het ventileren van mijn meningen en uberhaupt met datgene wat mij dwars zit of zo. Er wordt al genoeg geouwehoerd op de wereld. Mijn mening, daar ben ik inmiddels wel achter, is net zo waardeloos als uw mening. Het is er een uit de zeven miljard meningen, dus totaal niet relevant. Ik zeg u vaarwel wat dat betreft. U zult mij niets meer over mijzelf en mijn gekke meningen horen. Ik heb mijn punt nu wel gemaakt. Genoeg is genoeg!

Nb. Ik zal het blog alleen nog maar gebruiken om mijn krankzinnige korte verhalen op te slaan.

6 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

6 Reacties op “Hyves stopt. Nadenken over hoe het verder moet met mijn blogs.

  1. Jammer ik vond het best wel leuk

    • Meningen, meningen en nog eens meningen. Als stofjes in de storm verwaaien zij in de immense klankkast van onze geschiedenis. Het blaten van de mensen. Het lijden in alle eenzaamheid en de doelgerichtheid van het noodlot dat niemand onberoerd laat. Dat alles vermoeit, dat alles maakt dat ik beschaamd achterom kijk.
      Ik kwam er achter dat het alleen maar woorden zijn. Woorden en nog eens woorden. Woorden van waarheid, woorden van woede en boosheid, woorden van belediging, woorden van leugens, woorden van eigen dunk, woorden van ijdelheid. En toch zijn woorden niet zo belangrijk. Het gaat erom wat je doet. Wat je in de praktijk van alledag kunt betekenen voor je medemens. Om dat te volvoeren moet je jezelf eerst goed kennen en alle ijdelheid laten varen. Voordat je iets om niet kunt doen en daarbij de lei daarbij toch schoon houdt, moet er heel wat water naar de zee stromen. Woorden blijven woorden. Goede menslievende, liefdevolle daden concretiseren het goede in deze wereld. Daar houd ik me dus liever mee bezig. Het is nuttiger en het probeert op zijn eigen bescheiden manier het lijden te verzachten. Daar kunnen woorden niet tegenop. Dat inzicht heb ik inmiddels verworven en ik probeer het, met vallen en opstaan, ondanks mijzelf, in praktijk te brengen. Doe wel en zie niet om en besef je eigen nietigheid. Het ga je goed Rikus.

      • Als je niet terugleest en nakijkt maak je afschuwelijke taalfouten. Dan ga je een d schrijven waar een t moet staan en dan ga je die schrijven als het dat moet zijn. Dan schaam ik me. Dan schaam ik me voor de taalfouten en dan denk ik: wat ben ik toch een ontzettende boerelul.

  2. EJW

    Eigenlijk is Hyves ”leuker’ dan Facebook. Je kunt het uiterlijk van je Hyvespagina bijv.naar eigen smaak aanpassen. Vreemd eigenlijk dat er tegenwoordig zo weinig animo voor is in vergelijking tot FB. Het zal een hype zijn dat ook weer ophoud zodra er iets nieuws komt. Ik heb gehyvst en gefacebookt maar mee gestopt omdat het niet echt mijn ding is…

  3. Filip

    Hoe meer geredeneer hoe minder rede, dat is geweten.
    Elkeen heeft echter zijn eigen rede, een gemeenschappelijke rede kan daardoor waarschijnlijk alleen bereikt worden via oeverloos geredeneer.
    Laat je dus niet weerhouden, het vuur in de haard zorgt voor warmte maar het knappen ervan zorgt voor de extra gezelligheid.

    • Ja, woorden, woorden en nog eens woorden. Ik ben gek op de taal. Derhalve vind ik het spelen met woorden een zeer aangenaam tijdverdrijf. Er zijn ook grote woorden, zoals de woorden waarmede ik het einde van mijn eigen schrijfwoorden aankondig en ik op kloeke wijze vertel dat ik me alleen nog maar wens te committeren aan dappere en zelfopofferende daden van menslievendheid en naastenliefde. Woorden, woorden, woorden…, zij vloeien uit de pen, zij ontsnappen aan de mond. Maar de tijd zet alles op zijn plaats. De tijd is de werkelijke scherprechter van onze beloften. Mij past slechts een beschaamd zwijgen.
      Welaan dan, voort met de strijd tegen onrechtvaardigheid en onbarmhartigheid. Ik wil nog miljoenen lansen breken voor de liefde. Ik moet me haasten want het wordt steeds later!

Geef een reactie

