De Aswolk.

Een schilderij uit zijn periode in München. Volgens mij zijn meest authentieke periode.

Een schilderij uit zijn periode in München. Volgens mij zijn meest authentieke periode.

Een verhaal over een bioscoop. Een bijzonder verhaal. Waar het banale occult wordt en het occulte tot destructie leidt.

“Hier kan er nog wel eentje zitten, zegt de man met de zaklantaarn tegen de verlate vrouw. En hij wijst op een lege stoel naast mij. Ik schrik en zeg: “Ho,ho, daar zit mijn moeder”. Nou, schampert hij, dat kunt u wel zeggen, maar ik zie niets. Ze zit er echt, antwoord ik. Ik weet overigens best dat ik de enige ben die haar kan zien. Ik kan haar niet horen spreken. Haar mond gaat open en dicht, maar verstaan doe ik niets. Uit een andere wereld. Daarom natuurlijk. Maar ik zie haar wel. Ze is veel jonger dan toen ze dood ging. Ze heeft het blonde haar opgestoken. Ze draagt een kamerjas die half open valt en onbeschaamd een aanzienlijk deel van haar mooie benen laat zien. De man wordt ongeduldig. Hij zegt nogmaals: Ik zie niets. Gaat u daar nu maar rustig zitten. Op mijn verantwoording. U heeft immers voor die plaats betaald. De vrouw gaat zitten en wordt onmiddellijk omgezet in asdeeltjes. Een grote zwarte wolk stijgt op naar het plafond van de bioscoop”.

De film ging niet door. Die vrouw is nooit meer thuis gekomen en werd na een jaar als vermist opgegeven. Zij laat drie kleine kinderen en een hele lieve man na.

1 reactie

Opgeslagen onder Uncategorized

Een Reactie op “De Aswolk.

  1. Filip

    Wie altijd te laat komt, dreigt door zijn gemakzucht een permanent verlaat te worden.
    Je kan te laat komen tot het plots eens te laat is….

Geef een reactie

