Geen meneer van Woerkom aub!!!!

ANWB schildje. 2014

 

 

 

 

Een zekere meneer van Woerkom is kennelijk door alle politieke partijen aangewezen als de meest geschikte kandidaat voor de functie van Nationale Ombudsman. Meneer van Woerkom is jarenlang direkteur geweest van de ANWB, net als de BOVAG, een lobbyclub voor automobilisten. Ook is hij actief lid van de VVD.

Ik vind de keuze voor meneer van Woerkom geen gelukkige keuze. Eigenlijk helemaal geen goede keuze. Iemand die zijn hele leven partij heeft getrokken voor de automobilist in het algemeen, en de autofanaat in het bijzonder, zit naar mijn mening aan het verkeerde eind van het politieke spectrum als het gaat om het beschermen van (zwakke) burgers tegen eventueel machtsmisbruik van de (sterke) staat. Meneer van Woerkom is gewend om andersom te redeneren. Hij heeft zijn hele leven eigenlijk de sterken (verenigd in de ANWB en de VVD)  beschermd tegen de “onredelijkheid” van al dat afgunstige linkse rapalje. Zijn uitspraak over een Marokkaanse taxichauffeur is hier in feite een symtoom van. Ik heb nog steeds die uiterst beschaafde en steeds weer redelijke meneer Brenninkmeijer op mijn netvlies. Dat vond ik een goede Nationale Ombudsman. Bij hem kreeg ik geen gevoel van vooringenomenheid of ongenuanceerde zakelijke hardheid. Zoek in godsnaam iemand zoals meneer Brenninkmeijer voor deze functie. En laat meneer van Woerkom bij de Shell of bij Unilever gaan werken. Daar is hij meer op zijn plaats en kan hij voor zijn baas heel veel centjes verdienen.

Dus geen meneer van Woerkom aub!!! (Niet dat er ook maar iemand luistert naar mijn politieke gekraai, maar dat geeft niet want met deze bijdrage was ik in ieder geval in staat om mijn bezwaarde gemoed te luchten!!!)

 

Nb. Ik kan er overigens met mijn gezonde verstand niet bij dat blijkbaar alle politieke partijen voor meneer van Woerkom hebben gekozen. Soms snap ik er niets meer van, van dat rare politieke circus!

3 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

3 Reacties op “Geen meneer van Woerkom aub!!!!

  1. Ja, maar hopen dat meneer van Woerkom zelf gaat inzien dat zijn persoonlijkheidsstructuur niet past bij de functie die hij wil gaan bekleden. Gaarne zou ik op die plek een liefdevolle, betrokken en ascetische man/vrouw zien.

    • Bas Heijne schreef in de NRC van vandaag (7-6-2014) een waar woord, namelijk dat hij twijfelde of je met een maatschappijvisie zoals die van meneer Woerkom, wel de juiste persoon bent om Nationale Ombudsman te zijn. Ik deel zijn twijfel. Een notoir VVD-lid lijkt me nou niet de aangewezen persoon om voor de zwakkeren in deze samenleving op te komen. Het VVD-lidmaatschap past bij een bepaalde persoonlijkheidsstructuur en empathie lijkt mij geen hoeksteen van genoemde structuur. Het is eerder “Ieder voor zich en God voor ons allen”.
      En dan kun je wel weer gaan zeuren dat het niet zo is en dat je mensen niet mag beoordelen op………….. Maar dat soort excuserende flauwekul komt me langzamerhand best wel de strot uit!!!!!!! Het is tijd om alle politieke correctheid te laten varen en het beestje bij zijn naam te noemen.

Geef een reactie

