Onze tuin.

Allemachtig, ik ben zowat gebroken, maar het is klaar. De tuin ligt er weer knap bij. Met een bloemetje hier en daar, kruiden, struiken, stenen en wat je allemaal nog meer kunt verzinnen. Morgen wordt het mooi weer. Lekker zonnig en zo.  Dan ga ik in die prachtige tuin verder met het lezen van een boek genaamd ‘Suttree’ geschreven door mijn lievelingsschrijver Cormac McCarthy. Ik ga met volle teugen genieten. Een biertje onder handbereik en de vogelen des velds die zingen in het struweel. Ik ga eerst de bladzijden 288 t/m 296 nog eens overlezen. Wat is die McCarthy toch een woordkunstenaar. Kortom weer veel om naar uit te kijken. En volgende week het tuinmeubilair inspecteren en daar waar nodig repareren en opnieuw beitsen. DSC_2504 DSC_2508 DSC_2507

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Onze tuin.

  1. Ik laat het onkruid gecontroleerd woekeren.

    Dagelijks een rondje is dan voldoende.
    Maar jouw kleurenpracht kijkt ook heel fleurig!

    Zonnige groet,

  2. Och, het is een aangename liefhebberij. Nu oogt alles nog wat knollentuin-achtig, maar over een maand is het geheel al gemetamorfoseerd tot een organisch geheel van bloemen, kruiden, struiken, bomen en wat niet al. Ik hoef er dan eigenlijk niets meer aan te doen. De natuur neemt het voortouw en ik kijk in verwondering toe. Maar het zijn vooral onze gevederde vrienden die het paradijs completeren met hun territoriumdrift en eeuwige vraatzucht. Het getjilp en gekwetter is niet van de lucht. Het onkruid mag van mij ook groeien. Ik vind het fijn om te worden omringd door levende dingen. Daarom vind ik een verblijf in de natuur zo heilzaam. De tuin is een plaats voor meditatie en de sacrale sfeer leidt bijna als vanzelf tot een harmonieus samenvallen met het Geheel.

  3. Midden in zijn lusthof heeft de kardinaalsrode troon van de hovenier zijn welverdiende plaats…

Geef een reactie

